Határtalanul! 2017_Középkori séták

Iskolánk sikeresen pályázott a Határtalanul! címmel meghirdetett pályázatra. A pályázat nyereménye, hogy mi, az idei hetedik osztályosok, három napot Szlovákiában a Felvidéken kirándulhattunk.
A kiránduláson több híres ember szobrát, templomot, főteret, múzeumot, kastélyt tekinthettünk meg.

Az első úti célunk Léva volt. Megnéztük a lévai várat és a Barsi Múzeumot. Majd a felvidéki bányavárosokban folytattuk utunkat. Körmöcbányán a Pénz és Érme Múzeumban voltunk, Besztercebányán a főteret, az óratornyot és Mátyás király házát néztük meg. Végül, Selmecbányán jártunk. Este Bacsófalván szálltunk meg.

A második napunk elég esősen indult, de szerencsére a nap folyamán jobb idő lett.

Az első programunk a Forgách család gyönyörűen felújított kastélya volt Gácson, melyet ma szállodaként működtetnek. Keletnek mentünk tovább. A megállónk Rimaszombat volt, ahol a városközpontot, Petőfi Sándor, Tompa Mihály és Blaha Lujza szobrát néztük meg, majd a mártonházi aragonit barlangban csodálhattuk meg a szebbnél-szebb aragonit képződményeket. A nap végén Betléren az Andrássy Kastélyt ismerhettük meg, amelyet az Andrássy család csupán „vadászkastélynak” használt.

Harmadik napunkat az Andrássy Mauzóleumban kezdtük, ahol Andrássy Dénes –és felesége Franciska nyugszik. Majd Rozsnyón folytattuk a programot, ahol a főteret, a püspöki székesegyházat, a püspöki rezidenciát, az óratornyot és a városházát csodálhattuk meg. Innen már délnek mentünk tovább, mert a következő úticélunk Sajógömör volt. Elsétáltunk Mátyás király és Czinka Panna, a híres cigányprímás szobrához. Végül, pedig a Füleken álltunk meg. Fülek a határ mellett fekvő, még Szlovák város. Ott a füleki várban egy kiállítást néztünk meg.

Kísérőtanáraink voltak:       Kiss Béla igazgató úr
                                            Vanyóné Pósán Zsuzsanna igazgatóhelyettes
                                            Mészáros Tünde osztályfőnök

Köszönjük a felejthetetlen emlékeket!

Végh Sára 7. osztályos tanuló

A kiránduláson készült képek megtekinthetők a Galériában, a Határtalanul! 2017_Középkori séták mappában!

Névadónk

Gróf Széchenyi István

Gróf Széchenyi István - a Magyar Tudományos Akadémia megalapítója - 1791. szeptember 21-én született Bécsben, a nagy múltú és dúsgazdag Széchényi család ötödik gyermekeként. Apja Gróf Széchényi Ferenc, a Magyar Nemzeti Múzeum megalapítója.

Bővebben >

Bemutatkozunk

Tisztelt érdeklődő! Ön a Gönyűi Széchenyi István Általános Iskola honlapját nyitotta meg.

Régi elképzelésünk megvalósulását látja, amikor megtekinti iskolánk tájékoztató oldalait. Reméljük, hogy a következőkben meg tudjuk ismertetni iskolánk életének sokszínűségével, tanulóink eredményeivel, ünnep- és hétköznapjainkkal. Köszönjük megtisztelő érdeklődését!

Gönyű-Győr buszmenetrend

Gönyű már szelektál

Eseménynaptár

Étlap

Befektetés a jövőbe

Időjárás

RENDSZERINFORMÁCIÓ

A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!